رئال مادرید

رئال مادرید

*این وبلاگ متعلق به تیم فوتبال رئال مادرید است* REAL MADRID_REAL PASSHIAN
رئال مادرید

رئال مادرید

*این وبلاگ متعلق به تیم فوتبال رئال مادرید است* REAL MADRID_REAL PASSHIAN

تبریک سال مار


آرزو دارم بهاران مال تو

شاخه های یاس خندان مال تو

ساده بودن های باران مال تو

ان خداوندی که دنیا افرید تا ابد همراه و پشتیبان تو

سال 92 به همه شما فوتبال دوستای عزیزم مبارک

سالی همراه با پیروزی های روزافزون برای تیم عزیزمون realmadrid

تصاویری دیدنی از کارت پستال های تبریک عید نوروز 92 www.taknaz.ir

منبع: وب لعیا جون www.mahzekhandeh76.blogfa.com

تبریک سال نو

سلام

با آرزوی 

12ماه شادی

52هفته خنده

365روز سلامتی

8760ساعت عشق

525600 دقیقه های بهاری 

برایتان آرزوهای خوب دارم

پیشاپیش بهار مبارک

اس ام اس های طنز و خنده دار عید نوروزی 92 (3) www.taknaz.ir

www.mahzekhandeh76.blogfa.com:منبع عکس

رئال 11-1 بارسا؛یادآوری تلخ برای بارسایی ها

رئال 11-1 بارسا؛یادآوری تلخ برای بارسایی ها

بدون شک اسم الکلاسیکو به تنهایی می تونه دلیلی برای به لزره افتادن تن بارسایی ها باشه ولی خب اتفاقاتی در تاریخ ثبت شده اند که میتونه این لرزش رو شدید تر بکنه ! از جمله این اتفاقات بازی رئال و بارسا در سال 1943 است که با نتیجه ی 11-1 به سود رئال به پایان رسیده است ! 

البته از سوی بارسایی ها تلاش زیادی برای زیر سوال بردن این بازی انجام شده که بسیار ساده لوحانه به نظر میرسه چرا که حتی توسط بسیاری از مورخان [حتی مورخان طرفدار اتلتیکو مادرید دشمن رئال مادرید] درستی این بازی تایید شده و همینطور با خواندن دلایل روشنی که در پایان این مقاله نوشتم میتونید به صحت این ال دربی و عدم دخالت ژنرال فرانکو در آن پی ببرید این دلایل رو بخونیداما پس از خواندن گزارش این بازی خاطره انگیز ! 

 

                                                                   

دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا , 13/6/1943

خلاصه بازی

رئال مادرید در دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام پادشاهی اسپانیا میزبان بارسلونا بود. بارسلونایی که در بازی قبلی با 3 گل به برتری رسیده بود. رسانه های اسپانیا بدلیل شرایط خاص آن زمان و رقابت همیشگی دو تیم اهمیت خاصی به این بازی داده بودند و توجه همه رسانه ها به این بازی جلب شده بود.

رئال مادرید با توجه به حمایتهای بی دریغ هوادارن خود بسیار زود به گل رسید. پرودن در دقیقه 5 با ضربه سر دروازه بارسلونا را گشود و این آغاز جشنواره گل مادریدی ها بود. در طول 45 دقیقه نیمه اول رئال مادرید مالک مطلق توپ و میدان بود و 8 بار دروازه حریف خود را باز کرد. اکثر هواداران قبل از بازی انتظار پیروزی رئال مادرید را داشتند اما هیچ کس انتظار چنین نتیجه ای را آن هم در پایان فقط 1 نیمه نداشت.

گرچه رئال مادرید در نیمه دوم مانند نیمه اول به گلهای پرتعداد دست نیافت ولی باز هم سوار بر بازی بود و 3 گل دیگر به ثمر رساند. آخرین گل این دیدار در دقیقه 89 توسط مارتین برای بارسلونا رقم خورد.

نتیجه این دیدار تا مدتها نقل محافل ورزشی اسپانیا بود. رئال مادرید در فینال این رقابتها به مصاف اتلتیک بیلبائو رفت. بیلبائویی که والنسیا را در مرحله نیمه نهایی شکست داده بود.

گلها

1-0 , پرودن , دقیقه 5

2-0 , باریناگا , دقیقه 30

3-0 , پرودن , دقیقه 32

4-0 , پرودن , دقیقه 35

5-0 , آلونسو , دقیقه 37

6-0 , کورتا , دقیقه 39

7-0 , باریناگا , دقیقه 42

8-0 , باریناگا , دقیقه 44

9-0 , آلونسو , دقیقه 74

10-0 , بوتلا , دقیقه 85

11-0 , باریناگا , دقیقه 87

11-1 , مارتین , دقیقه 89

بازیکنان دو تیم

رئال مادرید : مارزا , کوئرجتا , کورونا , سائوتو , ایپینا , مولیرو , آلسو , آلونسو , پرودن , باریناگا , بوتلا

بارسلونا : میرو , بنیتو , کورتا , رایچ , روزالنچ , کالوت , سوسپدرا , اسکولا , مارتین , سزار , وال ماس

اخراجیها : بنیتو ( دقیقه 32 )

داور مسابقه : سلستینو رودریگوئز 

تیتر روزنامه ها پس از این دیدار

مارکا : بارسلونا در یک بازی بسیار ضعیف مقابل قدرت, جاه طلبی و سرعت رئال مادرید درهم شکست.

 

ال موندو دپورتیوو (روزنامه بارسایی) : مسابقه در یک شرایط حساس برگزار شد و بارسلونا در کمتر از یک ساعت غرق شد. متاسفانه دیروز ما خوب نبودیم و مادرید عالی بود 

لا وانگواردیا : رئال مادرید با نتیجه ای غیر معقول بارسلونا را شکست داد. 

این تنها بخشی از افشاگری ها در مورد دروغهای ساخته شده توسط هواداران بارسلوناست .

در سال 1943 ، بازی برگشت نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا میان رئال مادرید و بارسلونا برگزار شد و کاتالان ها در آن بازی 11-1 شکست خوردند . بسیاری از دشمنان رئال مادرید سعی کردند که این پیروزی تاریخی را کتمان کنند و کاتالان ها نیز سعی کردند که آن را گردن دولت ژنرال فرانکو بیندازند . برای اثبات حرفشان آنها ادعا کردند که ارتش سویل در بین دو نیمه هواداران بارسلونا را برای صحبت کردن به زبان کاتالونیایی (زبان منطقه شمال شرق اسپانیا) که پس از جنگ سویل اسپانیا مدتی ممنوع شده بود تهدید کرده است . نوع دیگر این ادعا این است که عده ای ماموران نظامی به رختکن بارسلونا رفته اند و طوری آنها را دچار ضرب و شتم کرده اند که نتوانستند آماده ی بازی شوند . دیگر شایعه نیز این است که مسئولان دولت اسپانیا داور را وادار کرده اند که بازی را به نفع رئال مادرید به پایان ببرد .

اما تمام این داستان سرایی های عجیب با دانستن چند واقعیت تلخ رد می شود :
- ارتش  سویل حتی اگر به رختکن بارسلونا وارد شده باشد نمی توانسته که بارسلونا را به خاطر صحبت کردن به زبان کاتالونیایی تهدید کرده باشد چرا که قانون ممنوعیت صحبت کردن به زبان کاتالونیایی در سال 1942 لغو شد اما این بازی در سال 1943 برگزار شده است .
- این که علت اصلی له شدن بارسلونا ضرب و شتم توسط پلیس باشد نیز بسیار غیرمعقول است چرا که نتیجه نیمه اول 8-0 بوده است و در نیمه دوم نیز رئال مادرید تنها 3 گل زده و بارسلونا یک گل و این نشان می دهد که بارسلونا در نیمه دوم بهتر از نیمه اول ظاهر شده است .

- اما اگر اندکی بیشتر در تاریخ سیر کنیم می فهمیم که این فکر که فرانکو در موفقیتهای رئال مادرید دست داشته و می خواسته به این تیم در طول دوران حکومتش کمک کند بسیار غیر واقع به نظر می رسد . رئال مادرید از زمانی که ژنرال در سال 1939 به قدرت رسید تا سال 1947 به هیچ عنوانی حتی جام حذفی هم نرسید و تا سال 1954 هم قهرمان لیگ نشد . به جای آن در این دوره بارسلونا و بیلبائو دو باشگاهی که به عنوان آنتی فرانکو در سرتاسر اسپانیا شناخته می شدند به عناوین فراوانی رسیدند . پس چطور می تواند این داستان که یاران فرانکو به کمک رئال مادرید برای پیروزی 11-1 برابر بارسلونا در نیمه نهایی جام حذفی آمده باشند اما پس از آن در فینال این رقابت مانع از شکست رئال مادرید به بیلبائو نشوند ؟

با توجه به لینک های داده شده دیده میشود که این فکر که فرانکو در موفقیت های رئال و به ویژه در برد ال دربی که با نتیجه 11-1 به پایان رسید احمقانه است !
- برناردو سالازار ، یکی از مشهورترین تاریخ نویسان ورزشی اسپانیا (طرفدار اتلتیکو مادرید ، رقیب رئال) در یکی از مقالاتش نوشته که دو بازیکن بارسلونا در آن بازی به او اطمینان داده اند که در آن بازی برای شکست خوردن هیچ فشاری احساس نمی کرده اند .
آن بازیکنان خوزه اسکولا که در آن بازی 90 دقیقه بازی کرد و دومینگو بالمانیا ، تحلیلگر مشهور بودند که البته دومی در آن بازی روی نیمکت نشسته بود .

تنها گفته ای که از میان افسانه های ساخته شده توسط هواداران بارسلونا ایجاد شده است حقیقت دارد این است جو ایجاد شده توسط هواداران رئال مادرید است که در آن بازی تا جایی که می توانستند کار را برای بارسلونا مشکل کردند که البته این حتی در فوتبال امروز نیز امری طبیعی است  . در آن بازی قدرت تهاجمی بالای رئال مادرید و فشار هواداران موجب شد که بارسلونا افتضاحی تاریخی از خود به جای بگذارد .

تادنیا دنیاست رئال سرور بارساست

کریستیانو, آقای گل چمپیونزلیگ با هشت گل

مرجع خبری رئال مادرید : کریستیانو با گلی که در اولدترافورد زد ، هشت گله شد تا آقای گل این دوره چمپیونزلیگ شود . بازیکن پرتغالی تا پیش از این گل ، این عنوان را با ییلماز ترکیه ای سهیم بود و حالا کریستیانو می خواهد که رکورد پارسالش که 11 گل بود را بشکند . 
بازیکن مادیرایی چهار گلش را در خارج از برنابئو زده و چهار تا را در برنابئو . او در آمستردام آرنا هت تریک کرد ور در وست فالن گل زد و به سیتی ، آژاکس و یونایتد هم در برنابئو گل زد .


باز شدن پرونده انضباطی برای نانی و فرگوسن


مرجع خبری رئال مادرید : هافبک پرتغالی منچستریونایتد در نیمه دوم دیدار شب گذشته از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، به خاطر خطای شدید روی آلوارو آربلوا از بازی اخراج شد.

فرگوسن هم از تصمیم داور در مورد اخراج نانی به اندازه ای عصبانی شد که دستیارش، مایک فیلان، را به جای خود به کنفرانس مطبوعاتی پایان بازی فرستاد.

مورینیو شب گذشته تلاش کرد اوضاع را آرام کند اما مطمئنا اگر یکی از بازیکنان رئال اخراج می شد، او شب کابوس واری را برای داور بازی و مسئولان یوفا رقم می زد.

فیلان در گفتگو با خبرنگاران فاش کرد که فرگوسن از کارت قرمزی که کونیت چاکر به نانی داده، بسیار خشمگین شده و به همین دلیل حاضر به گفتگو با آنها نشده است؛ تصمیمی که برخلاف قوانین یوفاست.

همچنین باشگاه منچستریونایتد به خاطر نفرستادن دو بازیکن به کنفرانس مطبوعاتی پایان بازی با محرومیت روبرو خواهد شد.

پیش از این اعلام شد که ممکن است ریو فردیناند، مدافع منچستریونایتد، به خاطر دست زدن برای داور در پایان بازی با محرومیت مواجه شود.